BLOG PRZENIESIONY NA NOWY ADRES:
http://robert.skarzycki.pl/blog/naszynach/

poniedziałek, 29 sierpnia 2011

"Przesuwamy stacje": Warszawa Wawer

WARSZAWA WAWER

Obecne wady:
- fatalne położenie przystanku z dala od najważniejszej arterii komunikacyjnej, tj. ul. Płowieckiej (tak, ciąg ul. Widocznej też jest ważną trasą, ale zakładam, że ruch zebrany zeń będzie na wcześniejszych stacjach).

Moja propozycja:

Jako podkład wykorzystano mapę z serwisu Google Maps, na zasadzie cytatu.

Opis:
Na tapecie znów ląduje linia otwocka. Kolejna jej stacja, czyli Warszawa Wawer, też potrzebuje zdecydowanej przemiany. Tradycyjnie - jak większość warszawskich zaniedbanych przystanków kolejowych - trzeba przesunąć ją o kilkaset ledwie metrów bliżej węzła komunikacyjnego. W tym wypadku - symetrycznie pod wiaduktem ul. Płowieckiej. (Od razu odpieram zarzut, że pod wiaduktem nie ma miejsca na perony - i tak trzeba tam zrobić dużo miejsca, żeby wpakować tam tory dla ruchu pozaaglomeracyjnego. :)) Proponuję dwa perony krawędziowe - odnośnie ewentualnej opcji jednego peronu wyspowego (dzięki czemu wystarczą tylko dwa zejścia z wiaduktu ul. Płowieckiej, a nie cztery): odsyłam do mojego poprzedniego postu z tej serii, tj. propozycji przebudowy Warszawy Gocławek.
W całym tym projekcie ważne jest to, aby z jednej strony umożliwić dogodną przesiadkę dla pasażerów autobusów jadących ul. Płowiecką (kilka "700" spod Warszawy oraz całe Międzylesie i Stara Miłosna), a z drugiej strony nie utrudnić ich dla pasażerów z ul. Widocznej. Myślę, że moja propozycja wypełnia takie oczekiwania: żółtymi punktami zaznaczyłem konieczne do zbudowania przystanki autobusowe - jedna para na poziomie wiaduktu ul. Płowieckiej, druga para na ul. Widocznej. (Być może wprowadzenie tych przystanków wymaga większego przemodelowania sieci przystanków autobusowych w tej okolicy - może np. warto w ogóle skasować obecną lokalizację przystanku Trakt Lubelski? Jego funkcje znakomicie przejął by węzeł zlokalizowany przy projektowanym przystanku kolejowym, tj. na wiadukcie i w jego bezpośredniej okolicy.)

Uzyskane korzyści:
+ dogodna przesiadka do kolei miejskiej dla jadących komunikacją miejską wzdłuż ul. Płowieckiej;
+ żeby było sprawiedliwie: skoro mieszkańcom okolic ulic Edisona, Minerskiej, Kaczeńca "zabrałem" stację Warszawa Gocławek (odsuwając ją kilkaset metrów w stronę Olszynki), to teraz przysuwam im tę stację w ramach rekompensaty. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz